BFC-menu

Danskere samles her! Her snakkes der kun dansk og indholdet er løsere end de andre forums.
Her bestemmer:
Post Reply
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

BFC-menu

Post by vifa »

Hej
Jeg er ny herinde, så jeg ved ikke om dette er det rigtige sted for min post...
Nå, men er der nogen der kan huske BFC-menu. Det gamle styresystem som mange skoler rundt omkring i landet brugte.
BFC-menu blev lavet af BFC-data i Herning i 1989, BFC-data blev opkøbt af WM-data i midt halvfemserne. Siden dengang er det gået tabt, og har kun overlevet blandt privat personer.
Nu vil jeg hører om der er nogen af jer som har BFC-menu til at ligge, ville være rart at høre fra jer.

Her er et billed af BFC-menu:
Attachments
BFC-menu
BFC-menu
13052006203-lille.jpg (22.13 KiB) Viewed 20313 times
User avatar
Monteque
Tycoon
Posts: 280
Joined: Sat Feb 18, 2006 1:43
Location: Denmark

Post by Monteque »

Hej og velkommen til vores forum. :)

Umiddelbart siger det mig intet, desværre. :(
[img]http://img71.imageshack.us/img71/5705/sig2rose5ju.jpg[/img]
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

jeg har kigget lidt rundt på nettet... kan ik lige finde noget... ved ik lige hvad det er jeg skal søge efter :p
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Post by vifa »

Tja....jeg har også surfet nettet tyndt, det lader ikke til, at der er så mange der husker det :(
WM-data, som i dag har rettighederne til BFC-menu, kan heller ikke engang huske det. Da jeg ringede til WM-data i denne uge, var der kun én medarbejder der kunne huske det, i grunden lidt skuffende.
BFC's storhedstid i halvfemserne (både blandt erhvers- såvel som privat personer) syntes at være gået i glemmebogen, men vi er nogle enkle, der aldrig kommer os over, hvor fantastisk BFC-menu var.
Det der var genialt ved BFC-menu var jo, (som billedet ovenover og nedeunder viser) at alle programmer stod på én lang liste, så man hurtigt og nemt kunne bladre rundt i mellem dem.
Halvfemserne har mere eller mindre sat sit præg på mange af os, og de fleste af os ligger nok også inde med gamle spil eller programmer på støvede disketter. Ideen har strejfet mig mange gange, hvor fedt det kunne være, at lave en retro sektion på sin com, hvor BFC-menu var omdrejnings punktet. Gamle spil, programmer osv., kunne let og elegant placeres her, mens man stadig havde alm. Windows at køre med som en arbejdsdel. Virtual PC kunne så samtidig holde styr på de to styresystemer, og det ville være hurtigt og nemt, at skifte mellem Windows og BFC.

Her er lige et billed mere af BFC:
Attachments
14052006214-lille.jpg
14052006214-lille.jpg (23.14 KiB) Viewed 20303 times
User avatar
cielorosso
Member
Posts: 52
Joined: Mon Feb 20, 2006 23:36
Location: fere semper ad Universitas Arhusiensis
Contact:

Post by cielorosso »

Jeg kan godt huske den... den var installeret på computerne på min folkeskole... Jeg havde den også kortvarigt selv på min 486'er indtil jeg blev fortrolig med DOS og fik lavet en masse deeeejlige .bat filer :D

Jeg ved heller ikke hvor du kan finde den?!
IUSTITIA OMNIBUS
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Post by vifa »

det kan da ikke passe der ikke er andre der har kendskab til BFC-menu.
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Har du prøvet din gamle folkeskole?
Nåede det nogensinde at blive internationalt, for i så tilfælde kunne du prøve at spørge i det internationale forum. Der er rigeligt med gamle freaks som evt kender det...
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Post by vifa »

Ja. Jeg snakkede med skoleinspektøren omkring det, han har altid været rar og hjulpet mig mange gange, så han ville gøre alt hvad han kunne.
Desværre havde vi på vores skole en rigtig muggen lærer (som aldrig har brudt sig om mig) han er skolens computer nørd, og han har ansvar for alt hvad der har med computer at gøre. Han fik til opgave at finde BFC-menu frem. Så efter en uges tid snakkede jeg igen med skoleinspektøren, han fortalte at skolen ikke måtte udlåne det på grund af nogle rettigheder, det var alt sammen noget ham computernørden havde sagt.
Da jeg så snakkede med WM-data i sidste uge, var der kun 1 ud alle deres medarbejder, der overhovedet vidste hvad BFC-menu var, og desværre kunne han fortælle mig, at de ikke lå inde med det mere.
Så det med rettighederne har vist været en lille røver.
Så jeg håber stadig på, at finde nogen der ligger inde med det.


VIFA
Last edited by vifa on Thu May 18, 2006 21:29, edited 1 time in total.
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Du kunne da prøve at få en skreven erklæring fra producenten om tilladelse til at modtage en kopi af programmet... Så kunne ham nørden ikke gøre så meget....
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Post by vifa »

Det lyder som en genial ide. Det vil jeg straks prøve. Tak for det:)
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

LAd mig høre hvordan det gik.... :D
Håber det lykkes.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Post by vifa »

Sådan, tak for ideen Chroelle. Har lige snakket med WM-data, jeg har fået frigivet BFC-Menu, nu mangler jeg bare en skriftlig erklæring på det, som de sender til mig på mail.


VIFA
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Post by vifa »

Så har man fået lagt BFC over på sin bærbare...dog sidder jeg stadig med et lille problem. Jeg skal bruger en kode for, at rette i menuerne. Nogen der kan finde ud af at knække koder?
Ved at åbne de forskellige filer i en DOS editor kan jeg se hele programmet, så var det jeg tænkte på, om man derfra ikke kunne finde koden, evt. ved at formatere det hele om til en eller anden form for tekst.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Vifa
anicolai
Probably a spambot
Posts: 1
Joined: Tue Aug 12, 2008 22:28

Jeg kan sende dig den

Post by anicolai »

Hej Vifa

Det er jo et par år siden du eftersøgte BFC-Menu.
Husker jeg ikke meget galt er nyeste version 3.01 og mon ikke jeg har den på floppy i kælderen stadig væk. Det er en original installationsdiskette og mig bekendt uden koder.

Send mig en mail hvis du skal bruge en kopi.

Skulle der være kode på tror jeg nok jeg stadig har kontakt til BFC programmøren der skrev menusystem'et, så mon ikke det kan fixes også.

-anicolai
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Post by vifa »

Hej Anicolai

Jeg har faktisk aldrig fået det til at køre, så jeg er glad for at høre fra en der har det til at ligge.
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Post by vifa »

Jeg har sendt en mail til dig...
Post Reply