Forums (DK)

Had your computer crash on you, or a website shows wrong, or your printer went dead on you? Come on in...

Moderator: Crew

Post Reply
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Forums (DK)

Post by Pepsi »

jeg står og mangler et forum til wow så det skal ik koste penge..
der er kun 1 krav til det det er at forummet ikke kommet til at hedde noget somman ik kan huske...

invisionfree har vi orøvet men folk har svært ved at huske adressen...

nogen der kender nogen andre gode?
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Det er jo svært at oprette et forum uden at smide bare lidt penge i det. Du skal jo have et domæne, hvis navnet skal være nemt, og domæner koster penge (ca. en 50-75 kr/året). Surftown tilbyder webhotel for 9,- om måneden. Men det skal betales på en gang. :?

JEg ville gerne tilbyde dig at opbevare en hjemmeside på mit webhotel, men jeg kan ikke tilbyde forum, da et forum kræver en database og jeg må kun lave en database med mit nuværende abonnement.

Jeg skal nok sige til hvis jeg opgraderer. Det kræver dog nok lidt tilskud fra brugerne herinde, eller at reklameindtægten stiger til noget der giver ca. 20 kroner om måneden.

Hvis du skal købe domæne eller webhotel, kan du så ikke gøre mig den tjeneste at vente til jeg har smidt et link op til surftown, for hvis du følger det link og køber noget, så modtager jeg nogle procenter af købet... Ergo...Indtægt til brug på siden.... :wink:
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

vi står bare og mangler et forum og jeg har ik planer om at bruge penge på det da jeg ik har meget forstand på det og så har jeg slet ikke tid til alt det sjov lige nu... har alt for meget skole arbejde.. er først lige kommet ind ad døre osv...
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Altså du er jo fuldt ud velkommen til at få et subforum herinde... Som du selv styrer... Men det er jo nok ikke det samme....

Ellers tror jeg kun jeg kan foreslå at lave et phpBB-forum (som det her) og så evt finde en gratis-hoster... Der er nogle stykker. Denilson har fået en liste i tråden webdesign på OG. Prøv at kigge der.

Men husk at de skal have visse ting til rådighed for at du kan køre forum. Jeg tror at der er nogle meget gode pointers inde på www.phpBB2.dk
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
FogToo
Warhero
Posts: 479
Joined: Sun Feb 19, 2006 21:10
Location: Bagsværd - Danmark
Contact:

Post by FogToo »

Der er vist også noget om at det skal være en unix server.. Jeg kan huske da jeg skulle sætte et phpbb forum op, kunne jeg ikke, og det var først efter lange diskussioner vi fandt frem til at vi kun havde en windows server til rådighed som standard, så vi skulle have flyttet det til en unix server, hvorefter at opsætning var en leg..
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam! - Cato
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn.
Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
User avatar
Noob
Probably a spambot
Posts: 3
Joined: Wed Mar 15, 2006 16:03
Location: http://www.ingvarsson.dk/my-coffee-shop/
Contact:

Post by Noob »

man kan sagtens gøre det uden penge.
brug f.eks www.dot.tk domæne til et pege ehn mod det helt umulige svære link.
forumet er ikke svært det kan downloades hos www.phpbb.com
eller du kan få et phpbb hosting firma til at hoste forummet gratis, bare søg på google efter "free phpbb hosting"
Post Reply