Avatars + signatur

Danskere samles her! Her snakkes der kun dansk og indholdet er løsere end de andre forums.
Her bestemmer:
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Så har han ændret den siden sidst jeg så den. JEg kender godt I love the smell of napalm in the morning, men han havde noget "elvisk" stående før.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

nå ok den har jeg ik lige lagt mærke til :)
User avatar
Scythe
Winner of CWF review contest!
Posts: 3165
Joined: Sat Mar 04, 2006 12:59
Location: Nova

Post by Scythe »

Jeg kigger ikke så tit i den danske del, ok? Ja, den nye er fra Apocalypse Now (går ud fra det er sådan noget, Pepsen linker til).

Den gamle var et citat fra "The Call of Cthulhu" af gode gamle H.P. Lovecraft. Og nej, jeg kan ikke citatet i hovedet! Oversat noget i retning af "In His House of R'lyeh, Great Cthulhu Slumbers." Eller tæt på i hvert fald.

Har ikke så meget med elvere at gøre...
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Skægt nok kan jeg huske nu at jeg læste ordet Cthulhu nu og overvejede om det mon ikke var noget med den. Har du læst den? For jeg har ikke, men vil gerne en dag.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Scythe
Winner of CWF review contest!
Posts: 3165
Joined: Sat Mar 04, 2006 12:59
Location: Nova

Post by Scythe »

Selvfølgelig har jeg da læst den. Jeg har læst omkring 85% af Lovecraft's historier, lange såvel som korte, gode såvel som elendige. Et par gange. Jeg skrev 3.G opgave om Lovecraft...
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Fair nok. Jeg har endnu ikke læst noget af ham. Men jeg ved det er en brist, så jag skal nok komme efter det. :D
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Scythe
Winner of CWF review contest!
Posts: 3165
Joined: Sat Mar 04, 2006 12:59
Location: Nova

Post by Scythe »

For nu bare at køre tråden helt ud på et sidespor... Lovecraft er en tilvænningssag. En meget svær forfatter at starte på. Ved ikke lige, hvor jeg ville anbefale at starte på ham. Ikke fra begyndelsen, i hvert fald. Måske med en af de egentlige romaner, The Strange Case of Charles Dexter Ward eller At the Mountains of Madness. Eller The Dream-Quest of Unknown Kadath, selvom den er noget udenfor hans normale stil. Ellers kunne man samle en omnibus (novellesamling) op. Der vil jeg nok anbefale omnibus nummer tre i rækken, der har nogle af de, efter min mening, rigtigt gode historier, deriblandt The Call of Cthulhu. På originalsproget naturligvis, ellers kan det lidt være det samme. Meget obskur forfatter. Meget besynderligt ordforråd, især hvad angår tillægsord. Nu er adjektiver så mine yndlingsord, så det passer mig helt fint. :D

En lille historie derom: Da jeg i sin tid tog et skrivekursus, holdt vi en øvelse, hvor vi fik tre minutter til at beskrive et tænkt landskab. Da tiden var gået, blev vi bedt om at tælle antallet af tillægsord. Jeg havde så mere end dobbelt så mange som den nærmeste, med ca. 80 (spørg ikke hvordan jeg kunne skrive så meget på tre minutter...).
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

JEg takker for det gode råd, og benytter mig såmænd nok af det en dag, når jeg er færdig med de bøger jeg har linet op allerede.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
Post Reply