Computer reparatør ?

Danskere samles her! Her snakkes der kun dansk og indholdet er løsere end de andre forums.
Her bestemmer:
Post Reply
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Computer reparatør ?

Post by vifa »

Hej,

Jeg tænkte, at der måske var nogle herinde der kendte til en god computer reparatør ? Jeg har fin samling af ældre computere, desværre er der ikke særlig mange af dem der virker længere. Det er specielt min Apple II og IBM PS2 jeg gerne vil have repareret - og da jeg absolut ikke har nogen teknisk snilde i den retning har jeg for længst opgivet. :wink:


Hvis Du kender en entusiastisk computer mand med interesse for ældre computere så smid lige en besked her :wink:


Vifa
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Re: Computer reparatør ?

Post by Chroelle »

Well - Railwaymodeller fra den engelske del af forummet har en virksomhed som arbejder med netop sådan noget, så måske han kan rådgive dig hvis det er noget som du potentielt selv kan ordne.

Hvad er problemet med den?
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Re: Computer reparatør ?

Post by vifa »

IBM'en har et defekt diskette drev, såvidt jeg formoder. Apple II'eren kan jeg ikke få til at boote; indtil videre har jeg kun fået testet strømforsyningen, og den fejlede ingenting.

Når det kommer til elektronik og den mere tekniske del så er jeg ikke nogen ekspert til at fejlfinde.
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Re: Computer reparatør ?

Post by Chroelle »

Det vil vel sige at IBM'en burde kunne laves med en udskiftning af drevet. Hvad størrelse disketter snakker vi? Floppy eller mere moderne... :) (kan udtrykket moderne mon stadig bruges om disketter....)

Desværre ved jeg intet om Apple 2'en, så der må jeg melde pas. Der findes en mand som laver noget vejledning om forskelligt PC-relateret som kører i store dele af sjælland - måske kan han hjælpe? Noget jeg skal prøve at kigge efter?
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Re: Computer reparatør ?

Post by vifa »

Chroelle wrote: Der findes en mand som laver noget vejledning om forskelligt PC-relateret som kører i store dele af sjælland - måske kan han hjælpe? Noget jeg skal prøve at kigge efter?
Nej, behøver du ikke, jeg er bosat i Jylland - ellers tak :-)
Post Reply