Ventetid på kørekort

Danskere samles her! Her snakkes der kun dansk og indholdet er løsere end de andre forums.
Her bestemmer:
Post Reply
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Ventetid på kørekort

Post by vifa »

Har du også oplevet lang ventetid på at komme op til køreprøve? I så fald kan du skrive under her: http://www.ventetidpaakoerekort.underskrifter.dk

Vifa
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Altså jeg ventede halvanden måned på anden prøve, men det er jo svært at sige hvad der er tilpas ventetid. Det gav mig en sikkerhed.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Post by vifa »

Ja, men synes du det er rimeligt at der skal gå en måned fra man har overstået teoriprøven til man skal op til køreprøve - nogle gange er det faktisk længere tid!

Da jeg tog kørekort var der så meget ventetid, at hvis de ikke skubbede nogle af mine køretimere længere frem i kalenderen, så ville der gå ca. 2-3 uger fra min sidste køretime til selve køreprøven.

Vifa
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Jeg tror det er et problem, men jeg tror mange har godt af ventetiden fra teoriprøven til køreprøven. Man kan jo nærmere beklage sig over at kørelærerne ikke er fleksible nok til at lægge køretimerne mere spredt op til køreprøven så der ikke går en måned fra sidste køretime. Jeg er generelt af den holdning at man skal have flere køretimer ind over, og jeg synes sagtens at man kunne kræve flere prøver, for der er stadig for mange ude i trafikken som ikke forstår den. Jeg har dagligt folk som kører over for gult for eksempel i et stort kongevejskryds på vej til arbejde. Det gør at dem der skal svinge er kørt ud og nu skal til at køre over mens der er grønt for dem den modsatte vej. Det skaber mange farlige situationer. Der er simpelthen for mange som ikke forstår deres rolle i trafikken og tror det gælder om at komme først.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Scythe
Winner of CWF review contest!
Posts: 3165
Joined: Sat Mar 04, 2006 12:59
Location: Nova

Post by Scythe »

En god ting, at jeg kun har "kørekort" (licens) til tog. :D Og der skal man ikke vente på at komme op til prøven - dagen efter sidste køredag står de klar og venter, og næste dag er det pisken fra tjenestefordelingen. Ja, det vil sige, de har planlagt tjenester længe inden, man har været til prøven. :lol:

Jeg skal nok aldrig have et kørekort...
User avatar
vifa
Prospect
Posts: 43
Joined: Sat May 13, 2006 23:04
Location: Hjemme

Post by vifa »

Chroelle wrote:Man kan jo nærmere beklage sig over at kørelærerne ikke er fleksible nok til at lægge køretimerne mere spredt op til køreprøven så der ikke går en måned fra sidste køretime.
Det er jo netop det kørelærerne ikke må! De må ikke sprede timerne ud således at de strækker helt frem til selve køreprøven - men de gør det dog alligevel, så din beskyldning om at kørelærerne ikke er fleksible nok er ikke berettiget.

Derudover vil jeg give dig ret i, at folk kører ad h***** til! Og her snakker vi ikke kun dem der kører over for lyserødt! Dem der ligger og kører 60-70 hvor de må kører 80 er i lige så ofte grad skyld i trafikuheld - hvilket bringer mig frem til min pointe - det er netop ikke kun hastigheden der dræber, jeg vil næsten vove at påstå 'uopmærksomhed' er en lige så vigtig faktor! Ja, så er der jo også dem der kører 90-100 inde i byen, der er det farten der bliver den afgørende faktor. Men 10 km. til eller fra har ikke den store betydning så længe man er opmærksom - muligvis, kan farten blive en afgørende faktor der bevirker at man ikke kan nå at bremse i tide.
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

De største problemer i den danske traffik er hvis man spørger mig, uopmærksomhed og afstand. Der er for mange der synes at de har al ret til at lægge sig halvanden meter bag ved en med 110 i timen på motorvejen, fordi de vil overhale lige om lidt. Det giver dem ca. et enkelt kolibrivingesus til at reagere og bremse hvis dem foran bare sætter hastigheden 20 kilometer i timen ned.

Folk der stadig taler i mobil med den i hånden pisser mig også af, for de er så overlegne og tror de sagtens kan begge dele. De har bare ikke lagt mærke til at de svinger frem og tilbage på vejen og ligger og taber 30-40 kilometer i timen, forså bagefter at køre 30 kilometer i timen for stærkt.

Traffik dræber og det er der bare lidt for få som har respekt for. Vi bor i et rigtigt nordsjællands whiskybælteområde og vi har lagt mærke til at nogle af de værste faktisk er mænd omkring de 45-55, som vi skyder på sidder i magtfulde stillinger til dagligt, og nu er sur over at folk ligger og holder dem tilbage på vejen. De skal jo frem. Det er dem der i deres nyeste mercedes hakker afsted med 250 km/t på Helsingørmotorvejen og bander og svovler når de bliver nødt til at bremse ned 2 meter før de brager ind i ham foran. "Han kunne da godt have flyttet sig". IIIIIIHHHHHHHHHHHH :viking: de får mit pis i kog.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
Post Reply