Baren

Danskere samles her! Her snakkes der kun dansk og indholdet er løsere end de andre forums.
Her bestemmer:
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

har ik lige været online det sidste stykke tid... tog til wacken ^^ (metal festival) var alt for fedt :d nåede sammen med en englænder at blive kendt den sidste aften af både andre gæster, politi, brandfolk og medics :D ikke at vi lagde os ud med dem :) vi blev bare kendt som wacken firestarters da der er en tradition for at alt hvad der kan brænde skal brændes af den sidste nat ^^ der stod jeg for at være over ALT hvor der skete noget med mit kamara :P mens englænderen startede alt ild... filmede også da toiletterne blev væltet og da andre sjove ting skete :D
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Det lyder rimeligt skægt... :D

Ja jeg har jo ikke været så meget herinde de sidste to uger fordi Tanja har været indlagt. Jeg har skrevet om det i den engelske bar, men fik aldrig skrevet herinde. Tanja var indlagt med betændelse i bugspytkirtlen. Det er noget livsfarligt noget, så jeg har haft mit hoved et andet sted de sidste par uger. Tanja er hjemme på orlov fra hospitalet i weekenden, men skal tilbage ind i morgen. Hun er i bedring. Men det har været lidt hårdt at være både far og mor for Anna og kæreste for Tanja, mens hun var dødsyg. JEg er en lidt brugt mand, og min ferie slutter i realiteten i dag... Jeg trænger til ferie.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
kualle
Tycoon
Posts: 219
Joined: Fri Feb 17, 2006 15:41

Post by kualle »

Hold da op, Chrølle!

Hold da op!

Det er da helt vildt.

Jeg håber, også du er okay!

Mvh. Sander.
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

det havde min far også.. det er noget rigtig skidt med betændelse der.. han har sukkersyge i en svær grad.... selv om det er væk sker det stadig at han falder om osv...

har haft rigtig travlt med skolen det sidste stykke tid.. selv om jeg har et snit på 11.75 kan jeg ikke få en læreplads og ligger faktisk til at dumpe hvis den maskine jeg er ved at bygge ikke virker...
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Alt er jo heldigvis gået i orden med Tanja nu. Hun skal til et tjek om halvanden uge, og så skulle det være det (hvis tjekket - som er et indgreb - viser at alt er i orden.)
Vi er just kommt hjem fra en uge på Gran Canaria i går. En uge som vitterligt ikke skulle være andet end familietid, og ren hygge ved poolen. Den har været præcis det, og så har den samtidig været lidt en redningsplanke for mit og Tanjas forhold. Med så meget sygdom og så videre vi har haft, så har vi ikke været kærester i ordets rigtige betydning i et stykket id. Vi har været forældre, plejere, problemløsere og sparringspartnere, men ikke kærester. Det fik vi lov at være på ferien. Det der med at kigge hen over et glas rødvin til et slag 500 klokken 10 om aftenen i 25 graders varme på terrassen med en oplyst pool og lyden af en snorkende babyalarm, det skal ikke undervurderes.
Vi har rigtigt nydt det, og er kommet hjem med fornyede kræfter og lyst til at være sammen.
Det lyder jo næsten som noget fra Ude og Hjemme eller sådan men det er nu en historie fra den virkelige verden.

Hvordan går det med maskineriet Peps, og hvor er du henne i verden nu Kualle?
Guy skrev en besked til mig, og sagde han ville være mere at finde herinde snart, men jeg kan ikke se han har skrevet herinde... (Endnu) :D

Håber ellers at alle har det godt.

Pepsi, jeg kan se at du bruger en del tid på OG nu. Noget nyt i det danske hjørne? Jeg har vitterligt ikke tid til at kigge derover.
Jeg bruger min computertid primært på disse ting for tiden:
- Lave ting på CWF (eller spille spil til validering). Hobby og lyst.
- Være frivillig webmaster på scleroseforeningen Mariagerfjords hjemmeside. Charity og lyst.
- Læse www.ctrlaltdel.com op. LYST
- Udvikle nyt koncept for www.connect-webdesign.dk. Lyst og familie.
- Klare nye ordrer og snakke med potentielle kunder på connect-webdesign.dk. Penge og udvikling.

Så alt i alt er jeg godt dækket ind. Jeg håber dog på at jeg på et tidspunkt kan kigge over på OG igen og have både tid og lyst til at bruge det. Det kunne tænkes, men ikke så længe at CWF er i udvikling konstant.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Jeg ville da bare lige sige et stort tillykke til FT. Tillykke gamle dreng. Jeg synes sgu du haler lidt ind. :lol:

:beersong:
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

har ikke haft meget tid her på det sidste... kæmper lige pt en kamp med microsoft om at jeg gerne må instalere en original XP på min computer som er bygget til vista... de har i mellemtiden blokeret min computer så jeg ikke kan bruge den da de siger min kopi er ulovlig... hvisket jeg ikke forstår... jeg har ikke min computer som blev købt i 99? eller noget i den retning...

har meget travlt med skolen og arbejdet... prøver også lige nu på at komme til norge og arbejde da der ikke er noget at finde i danmark (selv om jeg har et snit på 10 på den nye skala)

sgu en ond verden vi lever i. :P
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

nå så kom jeg helt på plads i min nye lejlighed ^^ fandme dejligt at komme væk hjemme fra :D:D

det er også grunden til at der gik 3 uger før der kom liv i mig... cybercity snød mig og sendte så en forkert router >< men alt skulle være på plads nu.
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Det næste stykke tid skal du nyde. Den tid kommer aldrig igen, og du har frihed og mere likviditet end du tror.
Jeg havde noget nær den fedeste tid i it liv lige da jeg var flyttet hjemmefra. Frihed under ansvar er nu engang noget der rykker. Og ansvaret det sætter du selv grænserne for.
Men det kan dog godt gå hen og blive lidt ensomt nogle gange. Og det sker at man glemmer at spise aftensmad, og morgenmad og frokost. Så husk at forkæl dig selv med noget godt. :D
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

har lige fået fjernet mine mandler... og kom på benene her i søndags igen... så nu sidder jeg bare på novozymes og feder den :P indtil jeg skal i skole igen til januar :D

og ja jeg nyder den frihed jeg har.. er ik så meget maden jeg glemmer.,, mere det med at betale regninger til tiden ><
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Altså det er jo en klassiker. Tricket til det er at betale dem med det same når du åbner kuverten og så sætte PBS til at betale dem i fremtiden!
Aldrig lægge regninger foran computeren og sige at man vil betale dem senere. De morfer sammen med skrivebordet og rykker over til en parralel dimension, for først at dukke op igen efter sidste betalingsfrist. Meget iriterende.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

nå men glædelig jul alle sammen, ville lige sige det inden familien kommer og det hele går i gang :)

*snupepr en x-mas inden han smuter*
(den skulle jo komme i år lawl)

nå hygge drenge :)

*går stille ud af døren og nipper lidt til sin øl*
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Jamen glædelig jul da.
Jeg håber at alle får hvad de ønsker sig. Vi har helt glemt at poste ønskesedler herinde!
Her er min:
1. Langærmede T-shirts (Gerne med skrift eller fedt motiv) Jeg er åben for farver undtagen gul, orange og lyserød J.
2. Penge til cowboybukser.
3. Forårsjakke.
4. Hørbukser i en lys variant (ikke sand). Skal ikke være til pænt brug, men til hverdagsbrug. Str. 52/34 (Afhængig af hvordan de opgør det.)
5. Afslapningsbukser. Spørg Tanja.
6. En tyk trøje/cardigan med hætte i en ”pæn og stilet” udgave.
7. Penge til løbesko.
8. Heroes sæson 1 DVD-boks.
9. Die Hard 4.0 DVD
10. The Simpsons movie DVD
11. The Bourne Ultimatum DVD
12. (Penge til) En projektor til at smide billeder/film op på væggen. Må gerne være noget ordentligt.
13. Terry Pratchett: The science of Discworld I + II, Going Postal, The last hero, The amazing maurize and his educated rodents.
14. David Langford: The leaky Establishment.
15. Jasper Fforde: The big over easy, First among sequels, Something rotten, The fourth bear.

Bøgerne er svære at finde i DK men kan købes via www.amazon.co.uk (De koster ca. 5£ stykket = ca. 60 kroner. De behøver ikke at være hardback.) Koordiner med Tanja på mobilen.

Traditionen tro holdt vi juleaften hos min mor igår, og der scorede jeg Heroes Sæson 1 og to fælles ønsker. En Stelton brødpose...Hurra....hm.... og En herredyr barnestol til bilen. MEGET STORT OG ÆGTE HURRA! Og så fik jeg løbebukser som også er gode til afslapning af Nissen - med stor sandsynlighed med Tanjas hjælp, for jeg undrede mig over at hun fortalte mig hvor hun havde købt dem, hvis de skulle byttes, når det nu var nissen som havde givet mig dem....
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Sorex
Prospect
Posts: 37
Joined: Thu Apr 06, 2006 14:35
Location: in front of the computer

Post by Sorex »

hej hej har endelig fundet min vej herind igen, efter at ha smidt adressen væk og ikke været på nettet i små to år, medmindre jeg tog den lange tur hjem til mine de gamle....

men det er da rart at se der stadig er liv i jer allesammen, (medmindre i også har været på OG fornyeligt, for det var der jeg opsnapet den her adresse)

men god jul skal det da lyde til jer allesammen selvom jeg er sent ude
-in the absence of light, darkness prevails.

-what you do in life echoes in eternity
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Altså der er masser af liv i siden, men den danske del er gået lidt død. Den fungerer mest som et sted hvor man kigger ind fra tid til anden og skriver en post eller to, og så kommer man igen om en 3-4 ugers tid og ser om nogen har svaret. Det betyder skægt nok at samtalerne bliver lidt lange i spyttet.... :D
Der er dog en meget aktiv skare af danskere herinde, men de bruger den engelske del som der er godt liv i. Og siden blomstrer som aldrig før. Du siger bare til hvis du kunne tænke dig at lave noget sjovt arbejde for en sjov side alvorligt på vej frem i verden!
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Sorex
Prospect
Posts: 37
Joined: Thu Apr 06, 2006 14:35
Location: in front of the computer

Post by Sorex »

hvad indebære det arbejde???
-in the absence of light, darkness prevails.

-what you do in life echoes in eternity
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Faktisk mest at spille spil og fortælle hvad man synes om dem på en skala fra 1-6. Dernæst eventuelt at lave screenshots af spillene, og lægge dem op på siden (noget der er nemmere end det lyder). Eller hvis du har evner inden for det kunstneriske så mangler vi nogen til at lave bannere, logo og evt et helt nyt design til siden. Vi mangler også nogen til at skrive bedre beskrivelser af spillene som er blevet lagt op på siden, og vi mangler nogen til at skrive anmeldelser af dem. Vi mangler nogen til at finde spil som vi kan validere. Vi mangler nogen der kan skrive kode (PHP) som kan assistere Maz i at få alle vores features til at virke og udvikle nye. Vi mangler nogen til at lave spørgsmål til udviklere af spil så vi kan få lavet flere interviews. Vi mangler nogen til at sprede ordet om os, og til at rekrutere medlemmer. Vi mangler nogen til ... at finde på lidt spøjse ting og sager som kunne foregå her på siden.
Faktisk så mangler vi nogen til det meste (forstået på den måde at der er nogen der gør det nu, men de har bare så meget andet også, så alting er spredt lidt tyndt ud). Nogen ønsker? Eller evt nogle ideer selv?
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Sorex
Prospect
Posts: 37
Joined: Thu Apr 06, 2006 14:35
Location: in front of the computer

Post by Sorex »

tror jeg takker nej tak i første omgang, har lige noget knas i privatlivet som jeg skal finde ud af at få styr på først (rigtig fed start på året har mistet mit arbejde og min folovede inden for fjorten dage), og så må jeg se om jeg har overskud senere
-in the absence of light, darkness prevails.

-what you do in life echoes in eternity
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Det skal handle om at være sjovt for alle der laver noget for siden, så du må endelig ikke lade det være noget du føler hænger over dit hoved.
Jeg er ked af at høre om både job og forlovede.
Det er sgu da noget skidt (for at tale pænt)!
(Jeg går ud fra at du mener mistet dine forlovede som i at i er gået fra hinanden og ikke som at hun er død.)
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Sorex
Prospect
Posts: 37
Joined: Thu Apr 06, 2006 14:35
Location: in front of the computer

Post by Sorex »

ja hun gik fra mig, men vi tager det som pause så det kanvære det går igen
-in the absence of light, darkness prevails.

-what you do in life echoes in eternity
Post Reply