Farmerland

Danskere samles her! Her snakkes der kun dansk og indholdet er løsere end de andre forums.
Her bestemmer:
Post Reply
User avatar
FogToo
Warhero
Posts: 479
Joined: Sun Feb 19, 2006 21:10
Location: Bagsværd - Danmark
Contact:

Farmerland

Post by FogToo »

Farmerland er et onlinespil, og det ligner enormt meget Ogame, dog foregår det lidt tidsløst, da spillets bedste units er George W. Bush, Erik d. Røde.
Man styrer et lille stykke land, hvor du så skal bygge gårde, og træne soldater, som du så kan tage på togt mod andre og forsvare dit eget land.
Man kan bosidde sig i forskellige lande, som har forskellige bonusser. F.eks kan man kun købe George Bush hvis man er bosiddende i mellem østen og Erik d. Røde i Norge, sverige eller Danmark.
Spillet er startet her til aften kl. 19, så du kan nå at være med næste fra start. :) Der er præmier til top10 når runden slutter engang til marts. Kan ikke huske datoen .
www.farmerland.dk for den nysgerrige..
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam! - Cato
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn.
Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Altså så er jeg oprettet. Spillet er lidt spøjst og kan umiddelbart virke langtrukkent. Hvad plads ligger du på FT? Jeg prøvede at finde dig, men kunne ikke. Jeg ligger på 350. pladsen.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
FogToo
Warhero
Posts: 479
Joined: Sun Feb 19, 2006 21:10
Location: Bagsværd - Danmark
Contact:

Post by FogToo »

Jeg ligger lige omkring plads 200
Spillet kører på tid, hvilket vil sige at der er konstant forandring. Men man kan ikke angribes de første 24 timer, samt før man er over 500 point, hvilket i sig selv kan virke ret svært.
Men på den anden side, gælder det jo først om at ligge sidst den sidste dag ;)
Jeg er ikke en guru endnu, da jeg kun selv er startet idag :)
Men vil lige anbefale jeg at læse guiden igennem, bare lige så i har det med. Den står som link i menuen til venstre :)
Men byg en gård først, og dertil hørende marker. Og så skal i spare op til bedre marker og derefter bedre gård.
Og så skal I først der tænke på soldater og spioner. I er jo fredet til i er over 500 point :)
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam! - Cato
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn.
Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

190 fogtoo 1011 Junglen
191 Olsen 1010 Junglen
192 lottezt4r 1009 Junglen
193 vvulf 1009 Junglen
194 hoho641 1008 Sverige
195 wsawsa 1007 Junglen
196 Wommyo 1004 Junglen
197 Razling 1003 Junglen
198 Chroelle 1003 Junglen

Bare lige for at vise at jeg ånder dig i nakken... :D
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

så kom jeg ind... jeg måtte ikke hedde Pepsi, Pepsui, Zur, Zuritis, Waga og så nogle flere forsøg... så opkaldte den efter min rogue Vicila :P
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Det er ganske undeholdende Pepsi, men vær opmærksom på at planlægge det så det første overfald der frarøver dig alting ligger i de timer som du tilbringer ved computeren. Det irriterer mig grusomt at jeg bliver angrebet hver dag omkrig kl 8-9 stykker om morgenen. Der har jeg enten ikke øjne til at kigge med endnu, eller også sover tøsen og da computeren står i soveværelset....
Det sker også at jeg er på job, og ikke kan komme til PC'en. Det betyder altså at halvdelen af de ressourcer som jeg opsparer i løbet af natten forsvinder inden jeg kan komme til PC'en. Jeg bruger derfor altid lige lidt tid på at købe forsvar af det jeg har inden jeg går i seng. normalt vinder jeg et eller to slag hver morgen inden en eller anden banker mig tilbage til stenalderen. Indtil videre er jeg rendt ind i Metallica, Kent og Nicolai... Jeg synes det er lidt sjovt at jeg bliver smadret af bands hver morgen... :D
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Bare lige en opdatering... :lol:

165 Chroelle 1037 Junglen
166 swapz 1037 Junglen
167 Drugs-Farm 1034 Junglen
168 Andreasvj 1033 Junglen
169 The-farmer 1033 Junglen
170 Olsen 1032 Junglen
171 Kurt 1029 Junglen
172 pizzaman 1028 Frankrig
173 Kalle^ 1026 Junglen
174 Frios 1025 Junglen
175 fabio 1025 Frankrig
176 volbeavol 1025 Junglen
177 mini-mann 1025 Junglen
178 vilandt 1024 Junglen
179 agent-xxx 1023 denmark
180 Sjelborg 1023 Norge
181 Toto 1023 Italien
182 smartifarm 1023 Junglen
183 Simon(SH) 1022 Spanien
184 Da Hidda 1021 Junglen
185 kokomad1 1021 Junglen
186 leviXXX 1021 denmark
187 callefix 1021 Junglen
188 BoDenGrove 1020 Junglen
189 llHDOll 1020 Sverige
190 Dild^ 1019 Norge
191 Robse-uc 1019 Junglen
192 Citek111 1017 Tyskland
193 knudsen0 1017 England
194 Maximum 1016 Spanien
195 steffen.ha 1015 Junglen
196 janx 1014 Junglen
197 Niels skov 1014 Junglen
198 maestro.sa 1014 Junglen
199 Bendtsen 1013 Spanien
200 Danaeman 1012 Junglen
201 fogtoo 1011 Junglen
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
FogToo
Warhero
Posts: 479
Joined: Sun Feb 19, 2006 21:10
Location: Bagsværd - Danmark
Contact:

Post by FogToo »

Jeg bliver angrebet hver morgen kl. 6, så vil ikke påstå jeg har det nemmere :P
har du så fået nogle nye gårde Chroelle ? Eller har du stadigvæk kun den ene gård ?
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam! - Cato
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn.
Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Jeg har stadig kun den ene... Jeg knokler for at få det op at køre... Det irriterer mig bare en lille smule at dem der ligger i toppen smadrer løs på os andre hver dag. Man får jo aldrig rigtig mulighed for at komme på fode. Jeg bruger halvdelen af mine optjente bambus på at lave bedre marker, og den anden halvdel på et forsvar som tåler et angreb og så bliver jeg smadret af det næste...
Jeg bruger al min mad på soldater og al min øl på forskning. Jeg har to marker til at producere mad og to til øl. Resten går til bambussen...
Jeg har netop ændret min taktik til at lave mad på alle mine marker. Jeg satser på at få et forsvar op at stå som måske kan holde det værste væk. Så vil jeg fokusere lidt på det i et stykke tid. Men det irriterer mig stadig. I dag holdt jeg helt til klokken 16.20, så imorgen kan jeg lige præcis nå hjem til at se at jeg fik stjålet alt en time forinden. Vel at mærke alt det som jeg fik skrabet sammen siden imorgen tidlig, hvis jeg når ind der...
Jeg synes man skulle være fredet 10 timer efter HVERT angreb, ligegyldig om man tabte eller vandt. Det virker åndsvagt at de andre bare kan tæve en sønder og sammen...
Hvad med dig...? How goes, og er du kommet videre fra den ene gård? Det r vel en til ti marker ikke...?
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

er det muligt at få mere end en gård? føler det lidt tåbeligt at man bygger en gård for at man dagen efter river den ned og bygger en der er bedere... men forstår ikke helt spillet...
User avatar
FogToo
Warhero
Posts: 479
Joined: Sun Feb 19, 2006 21:10
Location: Bagsværd - Danmark
Contact:

Post by FogToo »

Du skal heller ikke bygge forsvar.. Det kan ikke betale sig.. Du skal derimod sørge for at bruge alle dine resurcer kort før du kan blive angrebet.. Folk angriber glædeligt selvom de kun vinder 50k resurcer :)
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam! - Cato
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn.
Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Se det gik også lige op for mig at forsvar er ligegyldigt... Jeg bygger marker op fra nu af tror jeg. Og måske søreme lidt forskning ved siden af... Så kan jeg til sidst bygge en kæmpe hær op på 24 timer alene med de ressourcer jeg har tjent på det døgn. :D
Genialt.
Peps: Du kan købe flere grunde inde under hvor du køber gårde tror jeg nok. Det er et lille link nederst på den side. Men det koster 10000 øl og er derfor ikke lige noget man får med det samme...
Start med at bygge en farm op til level 10, og byg så marker op level for level. Når du så har nogle kanongode marker, så begynder du at producere øl. Når du så kan lave 10000 øl på et døgn, så køber du en grund mere, og så skulle det jo ikke tage lang tid at lave den gård lige så god som den første og derved tjene dobbelt så mange ressourcer...
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

hmmmm forsvar er da godt.. er bevet angerebet 3 gange og har vundet alle 3... :P
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

Men hvis du ligger og roder nede i bunden er det ikke så underligt. Dem der angriber dig er selv ret svage.
Vores pladser inden for de første 300 gør at vi bliver pounded at top 20 konstant. Og det er nogle stygge fætre. Deres angrebspoints ligger tættere på 15000 end på 5000 for det meste.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Chroelle
Admin emeritus
Posts: 9870
Joined: Fri Feb 17, 2006 9:19
Location: Location, location...
Contact:

Post by Chroelle »

FArmerland kører bare derudaf, med større og større præmier for hver gang. Jeg må indrømme at jeg ikke er med i denne runde fordi jeg ikke synes det blev afsluttet ordentligt i sidste runde. Det var lidt som om at man havde knoklet i uger for at opnå en position og hvis ikke man var der da det sluttede, ja så gik man glip af: Hvem der vandt, hvor man selv lå, hvordan ens gårde havde det til slut osv...
Jeg kunne dog godt overveje at prøve igen på et senere tidspunkt.
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
User avatar
Pepsi
Mod
Posts: 327
Joined: Fri Feb 17, 2006 19:27
Location: somewhere out there

Post by Pepsi »

jeg gad ikke... syntes slet ikke spillet var ordenligt opbygget og dårlig online hjælp...
Post Reply